آخرین اخبار

پاسخگوی قیمت متلاطم مرغ در باشت کیست؟

در شرایطی که قیمت مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد طی ماه‌های اخیر به ثبات نسبی رسیده بود، طی روزهایی اخیر مجددا شاهد افزایش قیمت این ماده غذایی به‌عنوان یکی از اقلام پرمصرف سبد خانوار بودیم.

اشتراک گذاری
09 آذر 1402
کد مطلب : 9886

خبرگزاری فارس باشت؛ فتح‌الله پوران‌پور- در حال حاضر گوشت مرغ به ازای هر کیلو ۹۷ هزار تومان در باشت به فروش می‌رسد که گرانی نهاده‌ها و کاهش جوجه ریزی یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ است.

مرغداری‌ها نقشی در افزایش قیمت مرغ نداشته‌اند

یکی از مرغداران شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت با بیان اینکه مرغداری‌ها نقشی در افزایش قیمت مرغ نداشته‌اند گفت: بسیاری از مؤلفه‌ها مانند افزایش قیمت نهاده‌های دامی و طیور و کاهش جوجه ریزی از عوامل اصلی افزایش قیمت مرغ طی روزهای اخیر است.

زارعی اظهار داشت: قطعاً با افزایش جوجه ریزی و کاهش قیمت نهاده‌ها به‌ زودی شاهد کاهش قیمت مرغ در سطح استان باشیم.

قیمت مرغ دوباره به پرواز درآمد

پس از چند ماه ثبات قیمت در بازار مرغ، باز هم قیمت آن افزایش یافته است و بدون نظارت مسوولان مربوطه در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد با نرخ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد.

پس از چند ماه ثبات قیمت مرغ در بازار از روزهای اخیر مجددا شاهد افزایش نرخ این کالا در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد هستیم. 

این در حالیست که قریب به سه ماه مرغ با نرخ ۸۵ هزار تومان عرضه می‌شد و این مبلغ در یک بازه زمانی کوتاه کمتر هم شده بود. 

بر اساس تحقیقات خبرنگار خبرگزاری فارس قیمت مرغ امروز در بازار باشت به ۹۷ هزار تومان رسیده است. 

یکی از شهروندان باشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: قیمت مرغ در روزهای اخیر به ۹۷ هزار تومان افزایش یافته است. هر از چندگاهی شاهد این افزایش قیمت هستیم که متأسفانه بجای چاره اندیشی و بازگشت به قیمت قبل، بازار مرغ با نرخ بالاتری به ثبات می‌رسد. 

وی در ادامه می‌گوید: قیمت گوشت قرمز به گونه‌ای است که مشتری آن کمتر شده و مصرف خانوارها به سمت گوشت مرغ افزایش یافته است که با این اوضاع قیمت کم‌کم مرغ هم از سفره خانواده‌ها رنگ می‌بازد.

با توجه به عرضه مرغ در بازار باشت با نرخ ۹۷ هزار تومان، احمدی یکی از شهروندان این شهر به خبرنگار فارس گفت: در چند ماه گذشته به بهانه کاهش جوجه‌ریزی‌ مرغداران و اعتراض آن‌ها به بالا بودن هزینه جوجه‌ریزی قیمت مرغ به کانال ۹۷ هزار تومان رسید. 

او می‌گوید: در اخبار مرتبا می‌خوانیم که هزاران تن نهاده‌ دامی از طریق بنادر وارد کشور می‌شوند که این امر قطعا تأثیر مثبتی برای مرغداران و قیمت مرغ خواهد داشت اما خلاف این موضوع را با افزایش قیمت مرغ شاهد هستیم. 

محمدی از شهروندان بوستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: هفته گذشته مرغ را حدود ۸۵ هزار تومان خریداری کردم اما امروز به قیمت ۹۷ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. 

او می‌گوید: با توجه به تعداد بالای مرغداری در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه در باشت افزایش قیمت مرغ و یا کمبود آن به هیچ وجه قابل قبول نیست و مسؤولان باید پاسخگو باشد. 

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس ، با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت مرغ، هنوز هیچ یک از مسؤولان در این باره توضیحی ارائه نداده‌اند.
مردم انتظار دارند مسؤولان نظارت و قدرت بیشتری در عملکرد خود نشان دهند تا شاهد تزلزل در بازار هیچ یک از محصولات و کالاها بویژه کالاهای اساسی نباشند.

در شرایطی که قیمت مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد طی ماه‌های اخیر به ثبات نسبی رسیده بود، طی روزهایی اخیر مجددا شاهد افزایش قیمت این ماده غذایی به‌عنوان یکی از اقلام پرمصرف سبد خانوار بودیم. این در حالی است که قیمت سراسری گوشت مرغ ۸۵ تومان اعلام شد اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در شهرستان باشت با افزایش قیمت این ماده غذایی به بیش از ۹۷ هزار تومان رسیده است که این امر مشکلات بسیاری را برای مردم به ویژه اقشار کم درآمد در پی داشته است.

کاهش قدرت خرید اقشار کم درآمد

جلال ارشادی یکی از شهروندان باشتی در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار فارس در باشت گفت: قیمت مواد خوراکی هر روز در حال افزایش است و این به یک معضل برای مردم تبدیل شده است.

وی افزود: افزایش قیمت گوشت سبب کاهش قدرت خرید مردم شده به طوری که اکنون بسیاری از اقشار کم درآمد گوشت مرغ را جایگزین آن کرده‌اند که متاسفانه عدم نظارت کافی سبب شده قیمت مرغ نیز افزایش و قدرت خرید اقشار کم درآمد کاهش پیدا کند.

عدم نظارت مسوولان بر بازار

علی مهدوی یکی دیگر از شهروند باشتی با بیان اینکه چرا نهادهای ذیربط همچون جهاد کشاورزی، تعزیرات و… دلیل این افزایش قیمت را برای مردم بیان نمی‌کنند، تصریح کرد: عدم نظارت کافی سبب شده قیمت هر کیلو مرغ بیشتر از مصوبه ستاد تنظیم بازار عرضه شود.

‌خبرگزاری فارس منتظر دریافت و انتشار توضیحات سازمان جهاد کشاورزی استان در موضوع تأمین نهاده مرغ‌داری‌ها و قیمت مرغ در بازار است.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =